10år

Inatt så är det 10år sen. Imorgon för 10år sen vaknade jag upp på fm med missade samtal och sms som jag  inte hann läsa innan Katta ringde. De hade försökt att få tag på mig länge när jag äntligen svara.
 
Hon hade en bestämd röst. Hon frågar mig vad jag gör, vart min sambo(mitt ex) var, om jag kunde sätta mig ner. Hon var väldigt noga med att fråga om jag satt ner, detta var underligt tycker jag. Tillslut säger hon: Sofia dog inatt. Jag svarar snabbt du skämtar och skrattar till. Nej Sanna, Sofia dog inatt. Hennes hjärta stannade. Där och då förstår jag allvaret i samtalet. Jag bryter ihop och vi kommer överens om att ses hos Sandra inom 2 timmar. 
Vi lägger på och jag är stum. Väcker mitt ex, som vaknar och sätter sig upp. Jag vräker ur mig att Sofia är död!! Han förstår ingenting, vem gör det i detta läge? Jag säger igen att hon är död och stirrar rätt ut genom fönstret. Sen tar jag en dusch, Vet inte hur länge jag sitter där, om det är 5min eller 30min ingen aning. Letar rätt på halsbandet jag fick av henne och sätter på mig den har bärt den dagligen sen allt hände. smycket fick jag på studenten av henne <3
 
Denna dag minns jag i detalj. Denna dag kan jag än idag känna känslorna jag kände och kommer ihåg precis allt. Hur tomt, dovt och mörkt allt blev. Trotts att det har gått 10år.. 10år har gått sen jag fick samtalet. 10år har jag levt utan en av mina närmsta vänner. Hon som var min "tvilling" hon som alltid skrattade, Hon som alltid tog med sig glädje i allt vi gjorde. Hon, min vän.
 
Älskar dig sofia.❤
Saknar dig!
 
Hennes hjärta stannade. Hjärtstopp. 
Därför jag är så tjatig om hjärtebarnen och hjärt- och lungfonden. Har förlorat 2 personer som har betytt väldigt mycket för mig p.g.a. hjärtat. Swisha en summa till 9005877 så går pengarna till hjärtebarnen
</div



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mammatillhlhs.blogg.se

Tvåbarnsmamma för en ovan molnen och en på jorden <3

RSS 2.0