😡

Blir sÄ himla arg pÄ mÀnniskor som inte har en enda förstÄelse i vad man gÄr igenom.

IkvÀll sÄ lÀste jag det igen, i denna grupp dÀr vi som mammor har förlorat ett barn. En mamma skriver att hon fick en kommentar idag pÄ sin arbetsplats som löd: de var sin mening, man fÄr se det sÄ. Mamman förlorade sitt barn i magen. Finns ingen mening i att förlora ett barn, varken i magen eller senare i livet. Sorg, Àr nÄgot vi alla hanterar olika men nÀr man förlorat ett barn sÄ försvinner det en del utav sig sjÀlv.

Är det meningen att jag som mamma har Caspians anvĂ€nda pyjamas i en pĂ„se i mitt nattduksbord? Blottande.  Absolut. Men sĂ„ Ă€r det, just sĂ„ det Ă€r. Det Ă€r inte bara att gĂ„ vidare, vi pĂ„minns varje dag pĂ„ olika sett. 

Kan bara misstĂ€nka hur mamman kĂ€nde sig, det har kommit flera sĂ„dana inlĂ€gg dĂ€r de blir ifrĂ„gasatt sin sorg och förlust. Tur det finns dessa grupper sĂ„ man kan bolla tankar och funderingar med varandra och man har fullstĂ€ndigt medkĂ€nsla och vet exakt hur det kĂ€nns. Peppar peppar har jag sluppit den kommentaren hittills men fick en som löd: Ni hann vĂ€l inte knyta er ann han?!.. som alla vet, bĂ€r man ett barn i magen sĂ„ knyter man ett band redan dĂ€r och dĂ„ đŸ€š eller har jag fel? 




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mammatillhlhs.blogg.se

TvÄbarnsmamma för en ovan molnen och en pÄ jorden <3

RSS 2.0