đŸ˜·

Idag gick vi igenom smitta pÄ lektionen. 

AlltsÄ fy fasiken var det stÀllde till för en annan. Nojan tog övertag om en.
Herregud, Kan lova att ni. Alla ni som lÀser sköter garanterat inte eran hygien speciellt hand hygienen som man ska. 
 
NÀr man gÄr igenom det pÄ sÄnt hÀr sÀtt.
SĂ„ blir man anti allt, iallefall jag😅
Men jag kan inte sluta tĂ€nka pĂ„ hur vi lyckades att hĂ„lla magsjukan/vinterkrĂ€k ifrĂ„n Caspian sĂ„ bra som vi gjorde. Men enda som Göteborg sa var att ni mĂ„ste ha varit duktiga pĂ„ handhygien. Det var vi dĂ„, jĂ€vlar va noga vi var. TvĂ„l, vatten och sprit. Sen sĂ„ anvĂ€nde vi en av vĂ„ra 2 toaletter. Den som var sjuk fick hĂ„lla sig dĂ€r borta 😂 men det hjĂ€lpte ju. Är fortfarande vĂ€ldigt imponerad över att ens gick. 
Tanken hur hemskt det kunde ha slutat om Caspian hade drabbats. Åh fy. 
 
Detta kapitel var inte alls bra 😂
Man blir knÀpp, man tÀnker pÄ allt som bÀr en smitta. Man kan ju absolut inte tÀnka sÄ heller, man blir inte bÀttre.
Men om man bara visste, huga sÀger jag bara. 
Sen vi fick Caspian har man ju varit tvungen till att vara extrem nogrann. Att handhyginen Àr a och o i det mesta och det sitter ju fortfarande kvar. Inte allt spritande som man pyssla med, men de borde man egentligen göra. 
Tiden pÄ sjukhuset var ju ocksÄ extrem nogranhet, tvÄl och vatten sedan sprit. Man spritade flera gÄnger nÀr man var inne hos Caspian pÄ intensiven. NÀr man skulle lÀmna var det samma procedur för att inte ta med nÄgot ut frÄn rummet. 
Intensiven Àr ju intensiven. DÀr ska det vara rent. :)
TÀnker mycket tillbaka till tiden vi hade dÀr, tÀnker ofta pÄ hur det sÄg ut pÄ sjukhuset. Rutinerna osv. 
Speciellt nÀr vi nu gÄr igenom allt, sÄ kan jag pÄ nÄgotvis tÀnka tillbaka till vÄran tid med vÄr Àlskling. Det gör mig inte alls klokare, men jag förstÄr sjÀlv vissa delar utav vad vi lÀser om. 
Men det kÀnns sÄ rÀtt detta och mÀnniskorna man lÀser ihop med vilken hÀrlig bunt av hÀrligheter. 
Toppen toppen. 
 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mammatillhlhs.blogg.se

TvÄbarnsmamma för en ovan molnen och en pÄ jorden <3

RSS 2.0